Siirry sisältöön
Kaikki konttorimme ovat poikkeustilan aikana suljettuina. Palvelemme puhelimitse numerossa 020 763 4010 sekä yritysasiakkaita numerossa 020 763 4052.

Olemme sulkeneet kaikki konttorimme 17.3.2020 alkaen koronavirusepidemian vuoksi. Seuraamme tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme mahdollisista muutoksista. Palvelemme puhelimitse sekä Oma Pohjantähdessä. Kiitos ymmärryksestäsi! Pidäthän itsestäsi ja läheisistäsi huolta.

Matkalla tarvittavia esineitä, kännykkä, passi, aurinkolasit

Matkan peruuntuminen

Matkustajavakuutuksestasi korvataan matkan peruuntumisen kustannuksia silloin, kun se on aiheutunut:

  • sinun tai lähiomaisesi vakavasta ja äkillisestä sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta
  • yhden matkakumppanin, jonka kanssa olet kahdestaan varannut Suomesta alkavan matkan, äkillisestä, vakavasta sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta
  • vakuutetun Suomessa olevaan omaisuuteen kohdistuneesta taloudellisesti huomattavasta vahingosta, kuten vesi- tai palovahingosta.
Tee vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä

Toimi näin

1

Käy lääkärissä

Käy lääkärin vastaanotolla ja pyydä lääkärintodistus. Lääkärikäynnin kustannukset eivät ole matkustajavakuutuksen perusteella korvattavia.

2

Hae ensin korvausta matkanjärjestäjältä, liikenneyhtiöltä, hotellilta tai vastaavalta taholta

Ilmoita matkan peruuntumisesta matkanjärjestäjälle ja hae peruuntumisen korvauksia ensisijaisesti sieltä. Pyydä peruuntumisen kustannuksista todistus vakuutusyhtiötä varten, ellei peruuntumisen ehdot ilmene matkalipusta.

3

Ilmoita vahingosta

Täytä vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä ja toimita mukana tarvittavat liitteet.

4

Tarvittavat liitteet

Toimita hakemuksen liitteeksi lääkärintodistus, matkanjärjestäjän todistus ja peruuntuneen matkan kulutositteet.

Hoida vakuutusasiasi vaikka keskellä yötä
Oma Pohjantähdessä hoidat esimerkiksi muutokset ja korvaushakemukset silloin, kun sinulle sopii.