Matkan peruuntuminen

Matkustajavakuutuksestasi korvataan matkan peruuntumisen kustannuksia silloin, kun se on aiheutunut:

Matkan peruuntuminen

Matkustajavakuutuksestasi korvataan matkan peruuntumisen kustannuksia silloin, kun se on aiheutunut:

  • sinun tai lähiomaisesi vakavasta ja äkillisestä sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta
  • yhden matkakumppanin, jonka kanssa olet kahdestaan varannut Suomesta alkavan matkan, äkillisestä, vakavasta sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta
  • vakuutetun Suomessa olevaan omaisuuteen kohdistuneesta taloudellisesti huomattavasta vahingosta, kuten vesi- tai palovahingosta.
 

Toimi näin

  1. Käy lääkärissä

    Käy lääkärin vastaanotolla ja pyydä lääkärintodistus. Lääkärikäynnin kustannukset eivät ole matkustajavakuutuksen perusteella korvattavia.

  2. Hae ensin korvausta matkanjärjestäjältä, lentoyhtiöltä tai hotellilta

    Ilmoita matkan peruuntumisesta matkanjärjestäjälle ja hae peruuntumisen korvauksia ensisijaisesti sieltä. Pyydä peruuntumisen kustannuksista todistus vakuutusyhtiötä varten, ellei peruuntumisen ehdot ilmene matkalipusta.

    Jos olet varannut matkan omatoimisesti, ole  yhteydessä lentoyhtiöösi ja hotelliin peruuntumisesta.

  3. Ilmoita vahingosta

    Täytä vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä

  4. Liitteet

    Säilytä itselläsi vahinkoon liittyvät liitteet kuten lääkärintodistus, matkanjärjestäjän todistus ja peruuntuneen matkan kulutositteet. Pyydämme niitä tarvittaessa.