Siirry sisältöön
Palvelemme numerossa 020 763 4010 sekä yritysasiakkaita numerossa 020 763 4052. Konttorimme ovat toistaiseksi suljettuina, mutta tapaamme asiakkaita ajanvarauksella.

Konttorimme ovat toistaiseksi suljettuina poikkeustilanteen vuoksi, mutta tapaamme asiakkaita ajanvarauksella. Tapaamisajan voit varata konttorin puhelinnumerosta tai soittaa suoraan omalle yhteyshenkilöllesi. Vakuutusasioita hoidat nopeasti ja kätevästi myös puhelimitse sekä Oma Pohjantähdessä. Kiitos ymmärryksestäsi! Pidäthän itsestäsi ja läheisistäsi huolta.

Lakikirjoja ja nuija pöydällä

Oikeusturvaan

Oikeusturvavakuutus on tarkoitettu lakimiesavun kustannusten korvaamiseen riita-, rikos- ja hakemusasioissa. Lakimiehesi neuvoo sinua lainopillisissa kysymyksissä, kun taas vakuutusasioita koskevissa kysymyksissä voit kääntyä meidän puoleemme.

Tee vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä

Toimi näin

1

Tee hakemus

Oikeusturvaa kannattaa hakea heti, kun asia on riitainen ja saatettavissa käsiteltäväksi käräjäoikeuteen. Hakemuksen käsiteltyämme annamme kirjallisen ilmoituksen korvattavasta oikeusturvaetuudesta. Näin saat jo riitaisan asian alkuvaiheessa tietää, mitä korvauksia oikeusturvavakuutuksesta on mahdollista saada.

2

Hakemuksen liitteet

Hakemuksen liitteeksi tulee aina toimittaa asiassa toiselle osapuolelle esitetty vaatimus ja siihen annettu vastaus. Jos asia on jo edennyt pidemmälle, muita mahdollisia oikeusturvahakemukseen liitettäviä asiakirjoja ovat esimerkiksi esitutkintapöytäkirja, haastehakemus, tuomioistuimen antama tuomio tai mahdollinen sovintosopimus.

3

Valitse asiamies

Voit valita asiamieheksesi asianajajan, julkisen oikeusavustajan tai lupalakimiehen. Asiamies on hyvä valita omalta tai lähimmältä paikkakunnalta, koska vakuutus ei kata lakimiehen ylimääräisiä matkakuluja. Voit myös pyytää asiamiestäsi tekemään oikeusturvahakemuksen puolestasi.

4

Korvausten maksaminen

Maksamme korvaukset tuomioistuimen antaman tuomion tai sovinnon syntymisen jälkeen.

Hoida vakuutusasiasi vaikka keskellä yötä
Oma Pohjantähdessä hoidat esimerkiksi muutokset ja korvaushakemukset silloin, kun sinulle sopii.