Siirry sisältöön
Poikkeuksia korvauspalveluiden puhelinpalvelussa.

Kiinteistökorvauksissa palvelemme ajalla 15.1.-1.3. puhelimitse klo 12-16. Poikkeuksena 27.2. ja 29.2., jolloin kiinteistölinjat ovat poikkeuksellisesti suljettu. Henkilökorvauksien osalta puhelinpalvelu on suljettu torstaisin ajalla 19.-29.2.2024.

Oma Pohjantähti
Matkalla tarvittavia esineitä, kännykkä, passi, aurinkolasit

Sairastuminen tai tapaturma matkalla

Sairastuminen tai tapaturma matkalla

Matkavakuutus korvaa matkalla alkaneen sairauden tai matkalla tapahtuneen tapaturman aiheuttamia hoitokuluja, kuten:

  • lääkärinpalkkioita
  • lääkärin määräämiä hoitoja ja tutkimuksia
  • lääkkeitä
Ohjeita matkallesi
Tee vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä

Toimi näin

1

Varaa aika paikalliselle lääkärille

Ulkomailla ota yhteyttä vahinkokumppanimme SOS Internationalin matkahätäpalveluun, joka osaa neuvoa hoidon tarpeessa tai ohjata lähimmälle luotettavalle lääkäriasemalle, oli sitten kyse flunssasta, haavasta tai vakavammasta.

Voit olla yhteydessä matkahätäpalveluun tekemällä ilmoituksen SOS:n nettipalvelussa. Hätäpalvelusta soitetaan sinulle takaisin pikaisesti. Vaihtoehtoisesti voit soittaa matkahätäpalvelun numeroon +45 7010 5054. Matkahätäpalvelusta saat palvelua suomeksi vuorokauden ympäri.

Kun sinut ohjataan SOS:ilta lääkäriin, lasku käynnistäsi tulee suoraan Pohjantähteen eikä sinun tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta.

Kotimaan matkoilla suosittelemme sinulle kumppaneitamme Mehiläistä tai Pihlajalinnaa. Maksa käynti ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä.

2

Ilmoita vahingosta

Jos maksoit samasi hoidon itse, tee matkan jälkeen vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä. Ilmoita samassa vahinkoilmoituksessa myös mahdollisista lääkekuluistasi.

3

Ilmoita itse maksamasi kulut

Jos sinulle tuli esimerkiksi lääkkeistä kuluja, voit ilmoittaa näistä tekemällä vahinkoilmoituksen Oma Pohjantähdessä.

Turkoosi lankakera ja puikot, jossa keskeneräinen työ
Hoida vakuutusasiasi vaikka keskellä yötä
Oma Pohjantähdessä hoidat esimerkiksi muutokset ja korvaushakemukset silloin, kun sinulle sopii.