Yli 20 vuotta IT:tä vakuutusalalla - Timon uratarina

Olen Timo Tjurin, 48-vuotias hämeenlinnalainen alkuasukas ja kahden lapsen isä. Koulutustaustani on värikäs: datanomi ja ajoneuvoteknikko.

Työskentelen Pohjantähden tietohallinnossa ja työnkuvaani kuuluvat sovellusintegraatioiden kehittämiseen ja ylläpitoon liittyvät asiat. Tilanteen mukaan mm.

  • toimin integraatiokehityksen projektipäällikkönä
  • koordinoin töitä
  • olen yhteyshenkilö sovellustoimittajien, yhteistyökumppaniemme ja muun tietohallinnon välillä
  • osallistun talon sisällä erilaisiin liiketoiminnan suunnittelupalavereihin ja ylipäätään monenlaisiin kehityshankkeisiin.

Aloitin hommat 2019 tammikuussa ja siirryin tänne vastaavista tehtävistä toisesta vakuutusyhtiöstä. Minulla on yli 20 vuoden kokemus erilaisista vakuutusjärjestelmistä ja integraatioalustoista, joten nykyiset työtehtävät ovat luontevaa jatkoa urallani.

Opin työssäni jatkuvasti uusia asioita. Tietotekniikan luonteeseen toki kuuluukin, että ala kehittyy koko ajan. Lainsäädäntö ja vakuutusalan kilpailutilanne muuttuvat myös jatkuvasti, ja se heijastuu tietojärjestelmien kehittämistarpeisiin.

Nautin siitä, että saan olla tekemisissä monenlaisten ihmisten ja asioiden kanssa, ja siitä että työtehtävät ovat varsin vaihtelevia. Kahta samanlaista päivää ei ole ja jollain osa-alueella on jatkuvasti kehitettävää.

Erityisesti minua motivoi se, että näen työpanokseni vaikutukset. Voin myös olla vaikuttamassa siihen, miten ja millaisilla menetelmillä tietohallintoa Pohjantähdessä kehitetään.

Parasta työpaikallani on työyhteisö. Meillä on kaikkiaan varsin pieni organisaatio ja ihmiset tuntevat toisiaan yli yksikkörajojen. Sloganimme ”ihmisen kokoinen vakuutusyhtiö” toteutuu siis hyvin myös organisaatiomme sisällä. Pienet yksityiskohdat, kuten yhteinen aamupala, tekevät yhteisöstämme massasta poikkeavan.

Haluan ja uskon, että Pohjantähti on jatkossakin pieni, tehokas ja kehittyvä vakuutusyhtiö, jossa jokaisella henkilöllä on oma arvostettu roolinsa ja työtehtävänsä. Meillä on alan parhaat välineet ja hyvä tietotaito niin, että järjestelmämme tukevat liiketoimintaa ja sitä kautta meillä on tyytyväisimmät asiakkaat.