Keltanokasta kuluttajavakuutusten konkariksi – Niklaksen uratarina

Moi olen Niklas!

Olen yritysvakuutuspalveluidemme asiakaskokemusvastaava ja tehtäviini kuuluu mm. seuraavia juttuja:

  • otan vastaan sisään tulevia puheluita, sähköposteja ja sähköisen asioinnin viestejä sekä hoidan asiakkaan tarpeita myynnin ja asiakaspalvelun kautta
  • soitan olemassa oleville yritysasiakkaille ja varmistamme yhdessä, että heillä on ajantasainen ja kattava turva
  • hoidan meklariasiakkaita. (Vakuutusmeklari on toimija, joka kilpailuttaa yrityksen vakuutukset yrityksen puolesta ja suosittelee sitten asiakkaalle sopivaa vakuutusyhtiötä.)

Koska tässä ei vielä ole tarpeeksi hommaa (*haha*), niin kuulun myös sähköisen asioinnin kehitysryhmään, olen yksi Pohjantähden chatin pääkäyttäjistä sekä bottikuiskaan aina kun ehdin (= koulutan chatbottia vastaamaan asiakkaillemme paremmin).

Uuden oppiminen ja uralla eteneminen motivoivat eniten

Pohjantähteen tulin parisen vuotta sitten ystäväni suositeltua minulle työpaikkaa. Aloitin asiakaspalvelun perustehtävissä, mutta nopeasti liityin mukaan sähköisen asioinnin kehitystiimiin, chatin pääkäyttäjäksi sekä bottikuiskaajaksi. Organisaatiouudistuksen myötä pääsin etenemään nykyiseen tehtävääni yrittäjäasiakkaiden pariin.

Omassa työssäni mielenkiintoa ja motivaatiota lisää se, että jokainen päivä on erilainen ja koko ajan saa oppia uutta. Päivät vilisevät kuin siivillä, kun koko ajan on muuttuvia asioita ja täytyy pysyä tilanteen tasalla.

Selvä mahdollisuus edetä uralla on asia, joka motivoi itseäni todella paljon ja antaa lisäbuustia tekemiseen. Plussaa on myös hyvä tsemppaava ilmapiiri ja ihmisläheinen tunnelma.

Esihenkilöt ja johto ylipäätään ovat todella helposti lähestyttäviä ja apua saa aina, kun sitä pyytää. Ei joka paikassa toimitusjohtaja tule käytävällä vastaan ja sano moro.

Alle kahdessa vuodessa vakuutusasiantuntijaksi

Vaikka olen ollut Pohjantähdessä ja vakuutusalalla ylipäätään vasta vajaat 2 vuotta, voin jo kutsua itseäni vakuuttamisen asiantuntijaksi.

Tulin vakuutusalalle ymmärtämättä juuri mitään koko hommasta. Olen nopeasti ottanut haltuun kuluttajavakuutukset ja nyt työstän yritysvakuutuspuolta. Voin siis kokemuksesta sanoa, että kehittyä voi huimasti melko lyhyessäkin ajassa.

Vakuutusasiantuntemuksen lisäksi olen kerryttänyt projektiosaamista ja päässyt oppimaan myös kouluttamista chattiin ja chatbottiin liittyen. Kollegat ovat koko ajan olleet iso apu ja auttaneet kehityspolulla todella suuresti.

Säännöllinen työ hyvässä seurassa vetää puoleensa

Parasta Pohjantähdessä ovat luonnollisesti työkamut!!! Itselleni tärkeitä asioita ovat hyvä ryhmähenki, välittävä ilmapiiri, todella hyvät työsuhde-edut sekä laaja ja kattava työterveys. Työajat ovat huiput, koska ne ovat säännölliset ja viikonloppuisin pulju on kiinni.

Toivon tulevaisuudessa oppivani nykyisen uuden työnkuvani niin, että voin kutsua itseäni myös yritysvakuuttamisen asiantuntijaksi.

Muuttuvassa maailmassa ja työympäristössä tulee aina uusia asioita, joten missään vaiheessa oppiminen ei kuitenkaan voi loppua.

Haluan kehittyä entisestään työntekijänä ja edetä urallani askel kerrallaan. Onko se suunta juuri tämän tehtävän parissa, sitä en tiedä – sen saa aika näyttää. Mahdollisuuksia Pohjantähden sisälläkin riittää.