Lahjoitimme 10 000 euroa Rock Camp ry:n toimintaan

Rock Camp ry tarjoaa nuorille elämyksiä musiikin parissa. Yhdistyksen toiminnassa on mukana monipuolisesti musiikin ammattilaisia, jotka valmentavat nuoria instrumenttien soittamisessa ja esiintymisessä. He myös tukevat nuorten bänditoimintaa ja omien biisien tuottamista. Tärkeä osa Rock Campin toimintaa on myös nuorille järjestettävät leirit musiikin parissa.

”Bänditoiminta on nuorille loistava mahdollisuus harjoitella yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja”, Rock Campin valmennuksista vastaava Alexander Kuoppala kertoo.

Pohjantähden lahjoituksella onkin tarkoitus hankkia esimerkiksi lisää instrumentteja nuorten käyttöön. ”Kaikilla nuorilla ei ole mahdollisuutta hankkia soitinta itse. Haluamme kuitenkin tarjota kaikille yhtäläiset mahdollisuudet musiikin parissa”, Kuoppala toteaa.

Rock Campin toiminnassa on tällä hetkellä mukana noin 70 nuorta. ”Monella toimintaamme mukaan tulevalla nuorella on haastava tausta. Joillekin nuorille saatamme olla jopa ainoat aikuiset, joille he voivat puhua kipeistäkin asioista”, yhdistyksen perustaja Satu Haveri sanoo.

Rock Campin tilat sijaitsevat Seinäjoella, mutta toimintaa on valtakunnallisesti. Teknologia mahdollistaa esimerkiksi etävalmennuksen kauempana asuville nuorille.

Yhdistyksen toiminnan keskiössä ovat nuorten tarpeet ja toiveet. ”Aito läsnäolo on nuorille ensiarvoisen tärkeää”, Haveri hymyilee. ”Haaveenamme on, että saisimme seuraavaksi laajennettua toimintaamme hankkimalla omat tilat myös Tampereelta.”

Pohjantähden lahjoituksen luovutti vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen. Sekin vastaanottivat Alexander Kuoppala, Satu Haveri, Kimmo Perämäki sekä Mathias Lillmåns Rock Camp ry:stä.

Rock Campin väki sekä Pohjantähden vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen sekin kanssa.

Voit tutustua Rock Campin toimintaan tarkemmin heidän nettisivuillaan. Mikäli sinulla herää kiinnostus tehdä yhteistyötä Rock Campin kanssa, älä epäröi olla heihin yhteydessä!

Lahjoituskampanja lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseen

Pohjantähti kohdisti jo toista vuotta peräkkäin 50 000 euron lahjoituksensa lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen.

”Valtaosa suomalaisista lapsista ja nuorista voivat hyvin, mutta osalle heistä kasautuu ongelmia, jotka varjostavat elämää ja heikentävät hyvinvointia vielä aikuisenakin. Me pohjantähtiläiset haluamme antaa panoksemme lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen”, kertoo Niiranen.

Pohjantähden viisihenkinen raati valitsi kaikista lahjoituskampanjaan osallistuneista yhdistyksistä ja organisaatioista viisi lahjoituskohdetta, joista kunkin toimintaa tuetaan 10 000 eurolla.