Yhteistyökumppanimme Luontoliitto järjesti kesän aikana yli 30 luontoleiriä

Luontoliitto on Suomen ainoa lasten ja nuorten ympäristöjärjestö. Luontoliitto tarjoaa monipuolisesti mahdollisuuksia harrastaa luonnossa ja vaikuttaa ympäristöasioihin. Lisäksi järjestö tekee sinnikästä luonnonsuojelu- ja ympäristövaikuttamistyötä ympäri Suomen. Luontoliitto täytti lokakuussa jo 80 vuotta.

Pohjantähti on toiminut Luontoliiton juhlavuoden vastuullisuusyhteistyökumppanina tukemalla leiriohjaajille järjestettäviä turvallisuuskoulutuksia. Tuimme myös kesäkuussa järjestettyä kansainvälistä ympäristötoimintaleiriä, jossa kaikenikäiset luonnonystävät pääsivät tekemään käytännön ennallistamistöitä, tutustumaan taidelähtöisiin menetelmiin ja pohtimaan uusia suuntia ympäristö- ja ilmastopolitiikalle.

Luontoleirit tarjoavat lapsille ja nuorille monipuolisen kokemuksen, joka edistää heidän fyysistä, henkistä ja sosiaalista kehitystään ja samalla lisää heidän ymmärrystään luonnosta. Osaavat leirinohjaajat ja turvallisuudesta huolehtiminen ovat ensiarvoisen tärkeitä, jotta kaikki leiriläiset – ja heidän vanhempansa – voivat nauttia kokemuksesta huoletta.

Kaiken kaikkiaan Luontoliitto järjesti 31 kesäleiriä, joille osallistui yhteensä 740 leiriläistä.

Varhain syntynyt luontosuhde kantaa tutkitusti läpi elämän. Voit liittää itsesi tai perheenjäsenesi Luontoliiton jäseneksi täällä.

Onnea Luontoliitto 80 vuotta!