Yhteistoimintaneuvottelumme ovat päättyneet

Marraskuun alussa alkaneet yhteistoimintaneuvottelumme on saatu päätökseen. Tulevilla toimenpiteillä tavoittelemme asiakaskokemuksen korkeaa laatua, asiakaspysyvyyttä sekä maksutulon kasvua ja kulujen hallintaa.

”Uudistamme tekemistä ja työnkuvia niin, että voimme työskennellä mahdollisimman ketterästi ja kustannustehokkaasti. Lyhyen aikavälin säästöt ovat pieni osa lopputulosta”, summaa toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen.

Yhteistoimintaneuvottelujen kohteena olleissa henkilö- ja yritysasiakasliiketoimintayksiköissä sekä vakuutus- ja korvauspalveluissa työskentelee noin 250 henkilöä. Neuvotteluiden tiimoilta tehtyjen päätösten seurauksena organisaatiomme uudistuu merkittävästi. Osa nykyisistä työtehtävistä lakkautetaan ja uusia tehtäviä syntyy noin 50. Uusiin tehtäviin etsitään osaajia ensisijaisesti yhtiömme sisältä. Henkilöstömäärän vähennystarve on noin 30.

Palvelemme jatkossakin puhelimitse, verkossa ja paikallisesti. Uudelleenorganisointi liittyy prosessien tehostamiseen sekä toiminnan kehittämiseen asiakastarpeita vastaavaksi. Mittava uudistus toteutetaan vaihettain, ja uuden organisaatiomme toiminta alkaa helmikuun alussa 2020.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Aki Kiiliäinen, toimitusjohtaja
p. 040 517 4493, aki.kiiliainen@pohjantahti.fi

Pohjantähti on 124-vuotias suomalainen vakuutusyhtiö, joka tarjoaa monipuolista vakuutusturvaa kotitalouksille, maatalouksille sekä yrityksille. Palvelemme asiakkaitamme lähes 30 toimipisteessä eri puolilla Suomea.