Pohjantähti jatkaa yhä osaavammalla hallituksella ja Finanssivalvonnan tukemana

Pohjantähden yhtiökokouksessa maanantaina 14.5. valittiin uusi hallitus. Valinnassa painottui yhä enemmän vakuutusalan osaaminen ja vankka hallitustyöskentelyn tuntemus.

Hallituksessa jatkavat aluejohtaja GeMBA Jussi Pohto, toimitusjohtaja KTM Elina Salmivala ja toimitusjohtaja MBA Tapio Vekka. Uusiksi jäseniksi valittiin OTK Kari Kaartinen, vakuutustieteen professori FT Lasse Koskinen ja hallitusammattilainen KTM Taru Narvanmaa. Tapio Vekka jatkaa hallituksen puheenjohtajana ja Jussi Pohto varapuheenjohtajana.

Hallituksen perehdytysohjelma jatkuu edelleen. Yhtiö vahvistaa jatkuvasti vakuutusosaamista, vakuutusmatematiikan tuntemusta ja hallinto-osaamista hallituksen keskuudessa. Perehdytysohjelma on laaja, ja vetäjinä ovat osaavat asiantuntijat.

Finanssivalvonta asetti 14.5. Pohjantähdelle asiamiehen. Tehtävässä toimii kokenut vakuutusalan ammattilainen, asianajaja Pekka Jaatinen. Jaatinen on hallituksen tukena siihen asti, kunnes hallituksen perehdytysjakso päättyy ja Finanssivalvonta arvioi hallituksen kollektiivisen osaamisen riittäväksi.

Lisätiedot:
Hallituksen puheenjohtaja Tapio Vekka, p. 040 900 0150 sekä toimitusjohtaja Pekka Määttä, p. 050 040 5112

Pohjantähti on vakavarainen vakuutusyhtiö. Meillä on 120-vuotinen historia, ja silti uusiudumme jatkuvasti. Hallituksen perehdytysohjelma on osa tätä kehitystämme, jossa katsomme tulevaisuuteen välittäen ja huolehtien.