Lahjoitamme yhteensä 60 000 euroa lasten ja nuorten luontokasvatuksen ja luonnossa liikkumisen edistämiseen – hae mukaan!

Jatkamme lasten ja nuorten hyvinvointia tukevaa työtä lahjoittamalla 60 000 euroa yhdistyksille, jotka edistävät lasten ja nuorten luontokasvatusta tai luonnossa liikkumista. Aiempina vuosina olemme kohdistaneet lahjoituksia esimerkiksi lasten ja nuorten eriarvoistumisen ehkäisemiseen sekä monipuolisesti heidän hyvinvointinsa tukemiseen.

”Halusimme tällä kertaa rajata lahjoituksen luontokasvatukseen ja luonnossa liikkumisen edistämiseen. Lapsi tai nuori, jolla on myönteinen luontosuhde, tekee todennäköisesti ympäristöön liittyviä fiksuja valintoja. Jokainen voi tukea lapsen ja nuoren luontosuhteen muodostumista muun muassa kulkemalla luonnossa yhdessä ja pohtimalla luontoon liittyviä tärkeitä kysymyksiä, kuten sitä, miksi luonnon kunnioittaminen ja suojeleminen on tärkeää”, pohtii Pohjantähden vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen ja jatkaa:

”Myös yhdistyksillä on tärkeä osansa luontosuhteen kehittymisen mahdollistajana esimerkiksi retki- ja suojelukohteita hoitamalla sekä virkistyspalveluita tarjoamalla. Luonnossa oleskelu lisää merkittävästi keskittymiskykyä. Lisäksi metsän on todettu vaikuttavan positiivisesti esimerkiksi yliaktiivisuus- tai tarkkaavaisuushäiriöstä kärsiviin lapsiin. Tunnereaktioiden säätely helpottuu rauhoittumisen myötä, samalla kun kokonaisvaltainen ja luova ajattelu paranee.”

Lahjoituskohteiksi valitaan kuusi yhdistystä, joista jokaiselle lahjoitetaan 10 000 euroa. Lahjoitustemme saajaehdokkaiksi otetaan mukaan kaikki määräajassa lahjoituskampanjaan ilmoittautuneet yhdistykset, jotka täyttävät seuraavat edellytykset:

• Toiminnan taustalla on rekisteröity yhdistys (ry).
  • Yhdistyksen toiminta on jatkuvaa eikä sillä tavoitella voittoa.
  • Pohjantähdeltä saatu tuki ohjataan lasten ja nuorten luontokasvatuksen tai luonnossa liikkumisen edistämiseen.

Ilmoita yhdistyksenne mukaan 1.3. mennessä tällä lomakkeella. Valitsemme lahjoituskohteet maaliskuun 2024 aikana.

Lahjoituksen saajiin ollaan yhteydessä henkilökohtaisesti, ja tieto lahjoituksen saajista julkaistaan verkkosivuillamme sekä somekanavissa. Odotamme hakemustasi!

Pohjantähti lahjoittaa kuluvan talven aikana yhteensä 125 000 euroa – euron jokaista asiakastamme kohden – yleishyödyllisten yhteisöjen ja yhdistysten tarpeisiin.