Pohjantähden 125-vuotisvideo piristää poikkeuksellisuudellaan

Vakuutusyhtiö Pohjantähti on julkaissut videon 125 toimintavuotensa kunniaksi. Vakuutusyhtiöt mielletään usein kankeiksi, epäluotettaviksi ja kasvottomiksi toimijoiksi. Pohjantähti haluaa muuttaa mielikuvaa vakuutusyhtiöistä ja elää päivittäin todeksi tavoitettaan olla ihmisen kokoinen, piristävä poikkeus vakuutusalalla.

Juhlavuoden videossa katsoja pääsee kuvausten kulissien taakse. Alkuun vaikuttaa siltä, että kyseessä on hyvinkin perinteinen Pohjantähden toimitusjohtaja Aki Kiiliäisen haastattelu yrityksen historiasta. Pian katsojalle kuitenkin selviää, että kyseessä on jotakin aivan muuta.

Juhlavuoden video vie katsojan eri kuvauspaikoille Kanta-Hämeessä, joissa Kiiliäiselle tapahtuu epäonnisia sattumuksia. Videon perimmäinen tarkoitus on hälventää asiakkaiden huolta sattuvista vahingoista. Vakuutukset tuovat turvaa, ja vakuutusyhtiö auttaa vahingon sattuessa. Pohjantähdessä halutaan ennen kaikkea tuoda asiakkaille mielenrauhaa.

Idea vaati heittäytymistä

Pohjantähden yrityskulttuurissa johto näyttää esimerkkiä heittäytymisellään ja siihen on helppo muidenkin pohjantähtiläisten lähteä mukaan. ”Tällaisen videon toteutus ei olisi missään nimessä onnistunut ilman Akin ennakkoluulotonta heittäytymistä”, Pohjantähden markkinointi- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen kertoo.

Juhlavuoden videon toteuttamiseen valittiin kumppaniksi hämeenlinnalainen mainostoimisto Precis. Videon ohjasi Tapio Aulu. ”Meillä on pitkä historia yhteistyöstä Preciksen kanssa. He toteuttivat toiveemme jälleen ammattitaidolla”, Niiranen sanoo.

Videossa esiintyvä näyttelijäkaarti koostui lähes kokonaan Pohjantähden ja Preciksen työntekijöistä. Mukana olivat esimerkiksi koko Pohjantähden markkinoinnin ja viestinnän tiimi sekä vapaaehtoisen palokunnan toiminnassa mukana oleva korvauskäsittelijä.

Pohjantähdessä pyritään tekemään itse mahdollisimman paljon. Pieneksi vakuutusyhtiöksi osaamista löytyy valtavasti. ”Pohjantähtiläisten kyky lähteä mukaan mitä erilaisimpiin projekteihin on vertaansa vailla”, Niiranen iloitsee. ”Jokainen on meillä pienen yhtiön suuri palanen.”

Keskinäinen vakuutusyhtiö 125 vuoden ajan

125 vuotta sitten Hämeen palovakuutusyhtiöstä alkunsa saanut Pohjantähti on pysynyt koko toimintansa ajan keskinäisenä eli asiakkaidensa omistamana yhtiönä. Toiminta on laajentunut palovakuutuksista valtakunnallisesti toimivaksi täyden palvelun vakuutusyhtiöksi.

Vakuuttamisen perusajatus ei ole muuttunut 125 vuoden aikana. Edelleen vakuutuksilla turvataan perheiden ja yritysten arkea vahinkojen varalta. ”Kuten juhlavuotemme videollakin mainitaan – jatkossakin varmasti sattuu ja tapahtuu, mutta Pohjantähti on asiakkaidensa turvana”, Kiiliäinen summaa.

Katso juhlavuoden video:

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen, 050 324 7646, jenni.niiranen@pohjantahti.fi
Viestintäsuunnittelija Emmi Tammisto, 040 455 2401, emmi-maaria.tammisto@pohjantahti.fi