Tuemme suomalaista ratsujalostusta sekä raviurheilua

Me Pohjantähdessä haluamme laittaa hyvän kiertämään. Lahjoitamme osan hevosvakuuttamisen maksutulosta hevosurheilun palkintoihin.

Yhteistyömme Teivon raviradan kanssa Pohjantähti Suurmestaruusajon tiimoilta jatkuu jo toista vuotta, ja tästä vuodesta alkaen tuemme myös Suomessa syntyneiden puoliveristen ratsuhevosten ikäluokkakilpailuja Pohjantähti Derbyn myötä. FWB-yhdistyksen järjestämä Pohjantähti Derby on tarkoitettu 5-vuotiaille FWB-kantakirjaan rekisteröidyille hevosille.

”Suomessa kasvatetaan uskomattoman hienoja puoliverisiä ratsuhevosia”, kertoo Pohjantähden markkinointi- ja viestintäpäällikkö Jenni Niiranen. ”Ratsastuskilpailujen palkintotasot eivät kuitenkaan kannusta nuorten hevosten systemaattiseen koulutukseen. Tämän takia haluamme tukea ikäluokkakilpailuja ja pitää osaltamme huolta siitä, että nämä nuoret lupaukset tuodaan ajoissa ja hyvin valmisteltuina kilpakentille.”

Kirsikkana kakun päällä Pohjantähti on yhteistyössä FWB-yhdistyksen kanssa lanseerannut Pohjantähti Triple Crown -erikoispalkinnon. Mikäli sama nuori hevonen voittaa ikäluokkakilpailunsa 4-, 5- ja 6-vuotiaana, palkitaan hevosen omistaja 10 000 euron lisäpalkinnolla.

Pohjantähdellä on pitkät perinteet hevosvakuuttamisen saralla. Yhteistyö Suomen Hevosenomistajien Keskusliiton (SHKL) kanssa alkoi jo 1980-luvun alussa, jolloin SHKL pyysi Pohjantähteä kehittämään hevosvakuutusjärjestelmää, jollaista ei millään vakuutusyhtiöillä tuolloin ollut.

Pohjantähdessä pitkän työuran tehnyt Maini Mikkola kääri hihansa ja laati hevosvakuuttamiselle ohjeet sekä vakuutusehdot, jotka ovat toimineet nykypäivän hevosvakuuttamisen kivijalkana kaikissa vakuutusyhtiöissä.