Pohjantähti osallistuu Joulupuu-keräykseen

Joulunaikaan perheiden eriarvoisuus korostuu. Sosiaalitoimen asiakkaina olevilta perheiltä ei useinkaan löydy taloudellisia resursseja tai voimavaroja järjestää joulua. Joulupuu-hyväntekeväisyystempauksella kerätäänkin lahjoja lastensuojelun ja erityisen tuen piirissä oleville lapsille ja nuorille.

Joulupuu-keräys on ajan saatossa vakiinnuttanut paikkansa jouluilon tuojana. Keräyksiä on järjestetty eri paikkakunnilla ympäri Suomen jo 20 vuoden ajan. Järjestäjinä toimivat pääasiassa erilaiset yhdistykset. Virallisen Joulupuu-keräyksen tunnistaa Joulupuun logosta.

Joulupuukeräyksen logo, jossa on joulukuusi ja lahjapaketti.

Joulupuu-keräys on helppo tapa auttaa, ja siihen voi osallistua lahjoittajina niin yksityishenkilöt kuin organisaatiotkin. Paikalliset sosiaalitoimet määrittelevät sen, minkälainen lahja joulupuun alta kullekin lahjansaajalle annetaan. Joulupuun ideana on antaa lapsille tai nuorille uusi tai itse tehty lahja tai lahjakortti. Rahaa voi myös lahjoittaa eJoulupuun kautta, jolloin sosiaalitoimi ostaa lahjansaajalle sopivan lahjan.

Vuonna 2021 Joulupuu keräsi 55 601 joululahjaa ja 326 008,49 euroa 115 paikkakunnalla!

Lue lisää Joulupuu-keräyksestä.

Pohjantähtiläiset mukana Joulupuu-keräyksessä

Pohjantähti haluaa varmistaa jouluilon jokaiseen hämeenlinnalaiseen perheeseen järjestämällä pohjantähtiläisille oman Joulupuu-keräyksen pääkonttorillaan. Kertyneet paketit toimitetaan Hämeenlinnan Nuorkauppakamarille, joka organisoi Hämeenlinnan Joulupuu-keräystä varmistaen, että kaikille pohjantähtiläisten toimittamille lahjoille löytyy onnellinen vastaanottaja.