Pohjantähden toimitusjohtajaksi on nimitetty Aki Kiiliäinen

Vankkaa näyttöä tuloksekkaasta johtamisesta vakuutusalalla antanut Aki Kiiliäinen on nimitetty Pohjantähden toimitusjohtajaksi. Kiiliäinen siirtyy Pohjantähteen LähiTapiola Loimi-Hämeen liiketoimintajohtajan tehtävästä viimeistään 1.11.2018. Kiiliäinen on koulutukseltaan metsätalousinsinööri ja asuu Hattulassa.

Kiiliäinen saa johdettavakseen vakavaraisuuttaan vahvistaneen yhtiön. Kesäkuun lopussa Pohjantähden Solvenssi II -sääntelyn mukainen SCR-vakavaraisuussuhde oli 234 % lisätaksoitus mukaan lukien. Vuoden ensimmäiseltä puolikkaalta raportoitu tulos oli n. 4,5 M€. Niin sijoitustoiminta kuin vakuutusliiketoimintakin tuotti positiivisen tuloksen. Loppuvuoden osalta näkymät eivät ole aivan yhtä hyvät, mutta yhtiön hallituksen puheenjohtaja Kari Kaartinen katsoo luottavaisin mielin tulevaan: ”Toukokuussa valitulla hallituksella on vahvaa osaamista ja Kiiliäinen tulee varmasti pääsemään nopeasti kiinni käytännön työhön. Uskon tulosten näkyvän hyvinkin pian”, toteaa Kaartinen. ”Olemme samalla nimittäneet yhtiön varatoimitusjohtajaksi yhtiön lakimies Krista Rantalan, joka toimii Kiiliäisen aloitukseen asti toimitusjohtajana. Näin vahvistamme yhtiön hallintojärjestelmää”, jatkaa Kaartinen.