Pohjantähden johdossa muutoksia

Pohjantähti Keskinäisen Vakuutusyhtiön varsinaisessa yhtiökokouksessa 14.5.2018 valittiin yhtiölle uusi hallitus. Valinnassa painottui yhä enemmän vakuutusalan osaaminen ja vankka hallitustyön tuntemus. Hallituksessa jatkoivat aluejohtaja GeMBA Jussi Pohto, toimitusjohtaja KTM Elina Salmivala ja toimitusjohtaja MBA Tapio Vekka. Uusiksi jäseniksi valittiin OTK Kari Kaartinen, vakuutustieteen professori FT Lasse Koskinen ja hallitusammattilainen KTM Taru Narvanmaa.

Pohjantähden hallitus on sopinut toimitusjohtaja Pekka Määtän kanssa, että Määttä jättää toimitusjohtajan tehtävät 26.6.2018. Uuden toimitusjohtajan hakuprosessi käynnistetään välittömästi. Toimitusjohtajana toimii yhtiön lakiasiainjohtaja Krista Rantala, kunnes yhtiöön valittava uusi toimitusjohtaja aloittaa.

Pohjantähden hallitus valitsi tänään uudeksi puheenjohtajaksi Kari Kaartisen ja entinen puheenjohtaja Tapio Vekka jatkaa hallituksen jäsenenä. Jussi Pohto jatkaa edelleen varapuheenjohtajana.

Lisätiedot:
Hallituksen puheenjohtaja Kari Kaartinen p. 040 040 9253 sekä toimitusjohtaja Krista Rantala p. 045 7731 4806.

Pohjantähti on vakavarainen vakuutusyhtiö. Meillä on 122-vuotinen historia, johon nojaamme, toimintaamme nyt uudistaen.