Pohjantähti järjestää kiertueen lasten ja nuorten hyvinvoinnin puolesta

Vakuutusyhtiö Pohjantähti haluaa jatkaa lasten ja nuorten hyvinvointia edistävää työtä, sillä korona-aika on ollut erityisen raskasta myös perheen pienimmille.

Pohjantähden vastuullisuustyöhön linkittyvä, lasten ja nuorten hyvinvointia edistävä Pohjantähti Tour -kiertue järjestetään kuudella paikkakunnalla yhteistyössä turkulaisen Projekti Radikaalin kanssa.

”Tutustuimme Projekti Radikaaliin, kun haimme tälle vuodelle lahjoituskohdetta lasten ja nuorten syrjäytymisen vastaiseen työhön. Pohjantähtiläisistä koostunut raati valitsi Projekti Radikaalin lahjoituksen saajaksi”, kertoo Pohjantähden markkinointi- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen.

Projekti Radikaali on nuorten oma yhdistys, joka pyrkii vähentämään kiusaamista ja syrjäytymistä esimerkiksi vierailemalla kouluissa ja harrastusryhmissä sekä järjestämällä nuorille tapahtumia.

”On upeaa, että pääsemme jatkamaan yhteistyötä Projekti Radikaalin kanssa”, Niiranen iloitsee.

Kiertueella keskitytään kiusaamisen vastaiseen työhön ja yhteisöllisyyteen

Pohjantähti Tour -kiertueella Projekti Radikaalin nuoret vierailevat kouluissa herättämässä keskustelua kiusaamisesta ja sen ehkäisemisestä. Vierailuilla nuoret keskustelevat siitä, mikä kaikki on kiusaamista sekä mitä nuorten olisi mahdollista tehdä kiusaamisen vähentämiseksi.

Lisäksi Pohjantähti jakaa luentoihin osallistuville koululaisille lippuja paikallisiin jääkiekko-otteluihin, joihin he voivat mennä yhdessä vanhemman kanssa. Otteluiden teemana on lasten ja nuorten hyvinvointi, joten aihe on esillä myös halleilla.

”Halusimme tarjota koululaisille mukavaa yhdessä tekemistä vapaa-ajalle. Kaikki eivät tietysti ole jääkiekkofaneja, mutta kannustava tunnelma tuttujen kanssa vie toivottavasti mukanaan”, Niiranen hymyilee.

Pohjantähti Tour alkaa joulukuussa Hämeenlinnasta ja päättyy kevään alussa Ouluun.

”Valitettavasti korona aiheuttaa myös kiertueellemme epävarmuutta, kun kouluissa saatetaan siirtyä nopeastikin etäopetukseen tai kokoontumisrajoitukset estävät suuremman oppilasryhmän kokoontumisen”, sanoo Niiranen. ”Olemme varmuuden vuoksi suunnitelleet myös etätoteutusta. Toivomme kuitenkin, että pääsemme tapaamaan koululaisia kasvotusten.”

Lisätietoja:

Jenni Niiranen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 324 7646, jenni.niiranen@pohjantahti.fi

Emmi Tammisto, viestintäsuunnittelija, 040 455 2401, emmi-maaria.tammisto@pohjantahti.fi