Siirry sisältöön
Kaikki konttorimme ovat poikkeustilan aikana suljettuina. Palvelemme puhelimitse numerossa 020 763 4010 sekä yritysasiakkaita numerossa 020 763 4052.

Olemme sulkeneet kaikki konttorimme 17.3.2020 alkaen koronavirusepidemian vuoksi. Seuraamme tilannetta aktiivisesti ja tiedotamme mahdollisista muutoksista. Palvelemme puhelimitse sekä Oma Pohjantähdessä. Kiitos ymmärryksestäsi! Pidäthän itsestäsi ja läheisistäsi huolta.

Matkalla tarvittavia esineitä, kännykkä, passi, aurinkolasit

Matkatavaroiden myöhästyminen

Kun kuljetettavaksi jätetyt matkatavarasi ovat myöhässä vähintään kaksi tuntia matkakohteeseen saapuessa, korvaa matkatavaravakuutus välttämättömyystarvikkeiden hankintakuluja. Välttämättömyystarvikkeita ovat muun muassa hygieniatarvikkeet ja vaihtovaatteet. Huomioithan, että matkatavaroiden viivästymistä kotimatkalla ei korvata.

Tee vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä

Toimi näin

1

Ilmoita katoamisesta tavarankuljettajalle tai matkanjärjestäjälle

Jos matkatavarasi katoavat kuljetuksen yhteydessä, esimerkiksi lennon aikana, tee ilmoitus lentoyhtiölle ja pyydä kopio ilmoituksestasi. Lentoyhtiö antaa sinulle PIR-raportin, jossa on raporttinumero. Hae ensisijaisesti korvausta lentoyhtiöltä ja säilytä kaikki dokumentit.

Matkanjärjestäjä tai tavarankuljettaja on ensisijaisesti korvausvelvollinen kadonneesta tai rikkoutuneesta matkatavarasta, kun tavara on ollut luovutettuna näiden haltuun kuljetuksen ajaksi.

2

Säilytä välttämättömyystarvikkeiden ostokuitit

3

Ilmoita vahingosta

Täytä vahinkoilmoitus Oma Pohjantähdessä. Erittele ilmoitukseen hankkimasi välttämättömyystarvikkeet ja säilytä ostokuitit. Pyydämme kuitit tarvittaessa.

Hoida vakuutusasiasi vaikka keskellä yötä
Oma Pohjantähdessä hoidat esimerkiksi muutokset ja korvaushakemukset silloin, kun sinulle sopii.