Tuemme SOS-hinauksen hinausyrittäjiä polttoainelisän muodossa

Tuemme SOS-hinauksen hinausyrittäjiä polttoainelisän muodossa kompensoidaksemme yrittäjille dieselin kallistumisesta aiheutuvia lisäkustannuksia.

”Ukrainan kriisi ja Venäjän talouspakotteet nostivat polttoaineiden hinnat uusiin ulottuvuuksiin”, kertaa markkinointi- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen. ”Joulukuusta maaliskuuhun, eli kolmen kuukauden aikana, dieselin litrahinta on noussut peräti 0,60 euroa. Tällaiset summat käyvät yrittäjien kukkarolle.”

Polttoainelisällä tarkoitetaan hinausyrittäjien saamaa ylimääräistä kertakorvausta jokaista tilaamaamme hinauskeikkaa kohden. Maksamme polttoainelisää sekä kevyen että raskaan kaluston hinauksista.

”Vuositasolla hinautamme noin 3 200 asiakkaamme ajokin tien päältä korjaamolle SOS-hinauksen kautta. Raskaan kaluston osuus tästä on vajaa 150 kappaletta”, selventää korvausjohtaja Johanna Taivassalo. ”Haluamme auttaa hinausyrittäjiä tässä epäkiitollisessa tilanteessa ja tukea heidän liiketoimintaansa kantamaan tämänkin ajan ylitse.”

Maksamme polttoainelisää hinausyrittäjille vuoden 2022 loppuun saakka. Luovumme lisästä jo aikaisemmin, mikäli dieselin hinta palaa järkilukemiin tai valtiovalta päättäisi subventoida ammattiliikenteen kustannusten nousua.