Puhelinpalvelua nopeasti – vastaamme alle 2 minuutissa

Kesä-heinäkuussa vakuutusyhtiö Pohjantähden puhelinpalvelusta on vastattu nopeasti – alle kahdessa minuutissa. Lyhimmällä jonotuksella pääsee välttämällä puhelinasiointia maanantaina tai lounasaikaan.

Vakuutusyhtiö Pohjantähden asiakaspalvelussa keskimääräinen puhelinvastausaika on kesä-heinäkuussa ollut 1 minuutti 58 sekuntia. Kesäkuussa puhelimeen vastattiin keskimäärin 1 minuutissa 50 sekunnissa, heinäkuun alkupuolella 2 minuutissa 21 sekunnissa.

”Tavoitteemme on, että asiakas saa asiakaspalvelumme kiinni korkeintaan 2,5 minuutin jonotuksella, joten olemme hienosti tavoitteessa. Useissa puhelinpalveluissa 10–15 minuutin jonotusaika on nykyisin normaalia eikä ole harvinaista, että jonotusaika venyy tästäkin”, sanoo asiakaspalvelujohtaja Minna Kiiso.

Kesän aikana puhelinjonoja saattavat hetkellisesti pidentää esimerkiksi hellekauden mukanaan tuomat myrskyt ja ukkoskuurot, jotka voivat aiheuttaa vahinkoja asiakkaiden rakennuksille tai irtaimistolle.

”Muutoin kesäaika ei juuri tee poikkeusta tapaamme palvella asiakkaita, sillä meillä on osaavia asiakaspalvelijoita ja korvausasiantuntijoita töissä läpi kesän”, Kiiso sanoo.

Näin pääset lyhimmällä jonotuksella

Pohjantähden puhelinasiakaspalvelussa on eniten ruuhkaa maanantaisin sekä juhlapyhien, esimerkiksi juhannuksen jälkeen.

”Jos siis voi odottaa myöhemmälle viikkoon, vakuutusasiansa saa hoidettua nopeammin soittamalla tiistain ja perjantain välillä”, Kiiso sanoo.

Ajankohdista taas ruuhkaisimpia ovat aamu yhdeksästä eteenpäin sekä keskipäivän lounasajan tienoo. Kello 11:n ja 13:n välillä myös asiakaspalvelijat pitävät porrastetusti lounastaukoja, joten vastaajia on silloin jonkin verran tavanomaista vähemmän.

”Nopeimmin palvelua saa puhelimessa, jos soittaa tiistaista eteenpäin heti aamulla kahdeksalta tai alkuillasta klo 16–18 välillä”, Kiiso vinkkaa.

Pohjantähden henkilöasiakkaiden asiakaspalvelu palvelee numerossa 020 763 4010 arkisin klo 8–18. Lisäksi vakuutusasioita voi hoitaa OmaPohjantähden sähköisessä asiointipalvelussa osoitteessa https://oma.pohjantahti.fi/

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Asiakaspalvelujohtaja Minna Kiiso, 050 347 6501, minna.kiiso@pohjantähti.fi

Viestintäsuunnittelija Mari Valkonen, 050 434 8708, mari.valkonen@pohjantahti.fi