Pohjantähti lahjoitti 10 000 euroa Varsinais-Suomen mielenterveysomaiset – FinFami ry:lle

Varsinais-Suomen mielenterveysomaiset – FinFami ry:lle Pohjantähden tekemä lahjoitus merkitsee valtavasti. Järjestötoiminnassa ollaan totuttu siihen, että toiminnan pyörittäminen vaatii luovuutta.VS FinFami ry:n toiminnanjohtaja Milla Roos, omaistyöntekijä Jill Söderdahl
”10 000 eurolla saa vaikka mitä. Tällä pyöritetään useampikin tapahtuma, kuten perheille suunnattu Vertti-leiri ensi vuonna. Voimme kouluttaa tukihenkilöitä ja mahdollistaa myös heidän osallistumisensa maksullisiin juttuihin. Perheissä on usein myös taloudellisia haasteita ja tällä summalla voimme tarjota tuettaville omaisille uusia kokemuksia”, kertoo VS FinFami ry:n toiminnanjohtaja Milla Roos.

Varsinais-Suomen mielenterveysomaiset – FinFami ry työllistää 11 henkilöä ja tämän lisäksi toimintaa on tekemässä noin 100 vapaaehtoista. ”Meidän toiminnassamme vertaisuus ja vapaaehtoisuus ovat tosi vahvasti mukana. Vapaaehtoiset toimivat esimerkiksi tukihenkilöinä, vetävät ryhmiä ja ovat mukana erilaisten retkien toteuttamisessa sekä vertaisomaisina keskusteluissa”, Roos valottaa.

Päivät FinFamin toimistolla ovat hyvin erilaisia ja työnsä jäljen pääsee todella näkemään. ”Päivät eroavat toisistaan eikä tässä työssä pääse tylsistymään. Kun työ on sellaista, jota tykkää tehdä, niin on ihana nähdä, kun joku keskustelussa käynyt omainen voimaantuu. Palautteen saa välittömästi onnistuneista tapaamisista”, iloitsee omatyöntekijä Jill Söderdahl.

VS FinFami ry:n lahjoituksen vastaanotti toiminnanjohtaja Milla Roos sekä omaistyöntekijä Jill Söderdahl. Pohjantähden vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Jenni Niiranen luovutti sekin.

VS FinFami ry:n toiminnanjohtaja Milla Roos, omaistyöntekijä Jill Söderdahl ja Pohjantähden Jenni Niiranen

Lahjoituskampanja lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseen

Pohjantähti kohdisti tänä vuonna lahjoituksensa työhön, jota tehdään lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi. ”Pandemia-aika on luonut lapsille ja nuorille turvattomuutta, epävarmuutta ja ahdistusta, jota ei varmasti poisteta hetkessä. Haluammekin olla osaltamme varmistamassa, että lapset ja nuoret saavat tarvitsemaansa tukea”, sanoo Niiranen.

Osana vastuullisuustyötämme lahjoitimme yhteensä 50 000 euroa lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseen. Pohjantähden viisihenkinen raati valitsi kaikista kampanjaan osallistuneista yhdistyksistä ja organisaatioista viisi lahjoituskohdetta, joista kunkin toimintaa tuetaan 10 000 eurolla.