Pohjantähti kasvattaa markkinaosuuttaan vakuutusalan piristävänä poikkeuksena

Vakuutusyhtiö Pohjantähden maksutulo kasvoi 11 % vuoden toisella neljänneksellä. ”Olemme selkeästi aidosti kiinnostava vaihtoehto ja piristävä poikkeus vakuutusalalla”, sanoo toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen.

Pohjantähti on edelleen kovassa kasvuvauhdissa. Kuluvan vuoden toisella neljänneksellä maksutulo eli liikevaihto kasvoi jopa 11 % verrattuna vuoden takaiseen tulokseen. ”Panostuksemme niin asiakkaiden palveluun kuin uusasiakashankintaankin tuottavat selkeästi tulosta”, kokee Kiiliäinen.

Asiakasmäärä kasvoi tuhannella kuussa

Kasvuvauhti näkyy asiakasmäärissä myös vuoden 2021 toisella neljänneksellä. Uusien asiakkaiden virta on jatkunut tasaisena ja asiakasmäärä on kasvanut joka kuukausi tuhannella uudella asiakkaalla. Kasvutahti on myös suhteellisesti suuri. Kaiken kaikkiaan Pohjantähdellä on 106 000 henkilöasiakasta ja 16 500 yritysasiakasta.

”Asiakasmäärän kasvuvauhti kertoo selkeästi meidän haluttavuudestamme. Olemme kiinnittäneet erityistä huomiota ylivertaiseen asiakaspalveluun ja -kokemukseen. Ihmisen kokoiselle ja henkilökohtaiselle palvelulle on selkeästi paikkansa. Tästä kertoo myös se, että asiakaspoistuma on maltillista”, Kiiliäinen pohtii.

Liikennevahinkojen määrä kasvussa

Viime vuonna tapahtui poikkeuksellisen vähän vahinkoja koronarajoituksista johtuen. Vuonna 2021 vahinkomenot ovat palanneet koronaa edeltävälle tasolle ja muutamat alkuvuoden isot vahingot painavat Pohjantähden tulosta alaspäin. Vahinkomenot olivatkin ensimmäisellä vuosipuoliskolla 13 miljoonaa euroa enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.

”Vahinkokehitystä seurattuamme, olemme erityisesti huolissamme suomalaisesta liikennekulttuurista. Jokainen vakava vahinko liikenteessä on liikaa. Peräänkuulutamme varsinkin aikuisten vastuuta toimia esimerkkinä nuorille ja lapsille. Huomion herpaantumisella esimerkiksi kännykkään, saattaa valitettavasti olla usein peruuttamattomat seuraukset”, alleviivaa Kiiliäinen.

Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan tieliikenteessä sattui pelkästään heinäkuussa 398 henkilövahinkoon johtanutta onnettomuutta. Niissä kuoli 24 ja loukkaantui 502 ihmistä.

”Tänäkin vuonna olemme korvanneet 96 % meille ilmoitetuista vahingoista. On kuitenkin syytä muistaa, ettei mikään raha korvaa vammautumista tai läheisen kuolemaa.”

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen p. 040 517 4493, aki.kiiliainen@pohjantahti.fi

Markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Hanna Kemppi p. 040 525 6192, hanna.kemppi@pohjantahti.fi