Pohjantähden yrittäjäasiakkaiden elämä helpottuu – vakuutustiedot automaattisesti Luotettava Kumppani -palveluun

17.9.2020

Pohjantähti toimittaa jatkossa automaattisesti tiedot yrittäjäasiakkaittensa lakisääteisistä tapaturmavakuutuksista ja vastuuvakuutuksista Vastuu Groupin Luotettava Kumppani -palveluun. Tämä helpottaa niiden yrittäjien arkea, joiden pitää todistaa työnsä tilaajalle, että yritys on hoitanut lakisääteiset velvoitteensa.

Luotettava Kumppani on Vastuu Groupin palvelu, jonka avulla yritys voi todistaa työnsä tilaajalle täyttävänsä tilaajavastuulain vaatimukset.

Perinteisesti yritykset ovat tilanneet itse todistukset vakuutuksistaan ja välittäneet ne eteenpäin. Pohjantähti on jo aikaisemmin toimittanut automaattisesti lakisääteisiä tapaturmavakuutuksia koskevat tiedot Luotettava Kumppani -palveluun, ja nyt vastaava onnistuu myös vastuuvakuutusten osalta. Kun tieto kulkee Pohjantähden ja Vastuu Groupin välillä automaattisesti, Pohjantähden yritysasiakkaiden työ helpottuu ja dokumenttien pyörittäminen vähenee.

Suomalaisista vakuutusyhtiöistä ainoastaan Pohjantähti ja Fennia toimittavat tilaajavastuuseen liittyvät vastuuvakuutustiedot automaattisesti Luotettava Kumppani -palveluun.