Kun kulkee, niin kulkee – Pohjantähti vahvana tulevaan

Vakuutusyhtiö Pohjantähti teki vahvistamattomien tilinpäätöstietojen valossa erinomaisen tuloksen vuonna 2019. Organisaatiota on uudistettu yt-neuvotteluiden jälkeen, ja vuodesta 2018 yhtiön toimintaa tukenut Finanssivalvonnan asiamies on työnsä tehnyt.

Erinomainen vuosi 2019

Meillä pohjantähtiläisillä on tällä hetkellä aihetta juhlaan. Teimme vielä vahvistamattomien tilinpäätöstietojen valossa erinomaisen tuloksen vuonna 2019.

”Maksutulo kasvoi 2 % ja yhtiön vahinkosuhde oli vastuullisten asiakkaidemme ansiosta reilusti alle 70 %”, toteaa toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen. ”Yhdistetty kulusuhteemme on 97 %, jossa on huomioitava 0,5 %:n laskuperustekoron muutos. Ilman tätä muutosta yhdistetty kulusuhteemme olisi 93 %:n luokkaa.”

Edessä valoisa tulevaisuus – toiminnan uudistaminen etenee

Pohjantähden toiminnan uudistaminen etenee suunnitellusti. Yhtiömme 125-vuotisen historian toiset yhteistoimintaneuvottelut käytiin hyvässä yhteisymmärryksessä.

”Yt-neuvottelumme etenivät aidosti keskustellen. Toiminnan uudistamisen takia noin 40 työtehtävää väheni ja samaan aikaan syntyi lähes 20 uutta työtehtävää. Tällä hetkellä teemme rekrytointeja uusiin tehtäviin”, summaa Kiiliäinen.

Uusi organisaatiomme on aloittanut toimintansa helmikuun alussa ja lähtee innolla ja vauhdilla vuoteen 2020.

”Toiminnan uudistamisessa keskitymme asiakaskokemuksen korkeaan laatuun sekä asiakaspysyvyyteen. Panostamme valmentavaan esimiestyöhön sekä ketterään toimintakulttuuriin”, kertoo Kiiliäinen.

Asiamies on työnsä tehnyt

Finanssivalvonta nimitti vuoden 2018 keväällä asiamiehen valvomaan Pohjantähden toimintaa. Nyt Finanssivalvonnalta on saatu positiivisia uutisia: toimintamme on hyvän hallintotavan mukaista, eikä asiamiehen läsnäololle ole yhtiössä mitään syytä.

Tutustu Finanssivalvonnan tiedotteeseen.

Lisätiedot: