Kannamme oman osamme yhteiskuntavastuusta ja kehitämme kumppanikonseptiamme

Pohjantähti kantaa oman osansa yhteiskuntavastuusta lahjoittamalla 50 000 euroa vuodessa yhteisesti sovittuun vastuullisuusteemaan ja kampanjoimalla näkyvästi esimerkiksi lasten ja nuorten hyvinvoinnin puolesta.

Myös Pohjantähden kumppanitoiminta sidotaan jatkossa vahvasti vastuullisuustyöhön. Yhteistyökumppanin kanssa sovitaan yhdessä vastuullisuusteema, jota kumpikin haluaa edistää. ”Vastuullisuus on meidän kaiken toimintamme keskiössä. On siis luonnollista, että myös yhteistyökumppanuuksissa vastuullisuus toimii ohjenuorana”, alleviivaa toimitusjohtaja Aki Kiiliäinen.

”Yhteistyökumppanit ovat aina olleet tärkeitä Pohjantähdelle. Olemme olleet ennenkin hyvin tarkkoja siitä, kenen kanssa lähdemme tekemään yhteistyötä ja mitkä ovat perusteet toiminnalle”, sanoo Kiiliäinen.

Kumppanuustoiminnan konseptointi terävöittää yhteistyötä entisestään ja kirkastaa kumppanuuksille luodut tavoitteet. Konseptointi myös varmistaa, että kaikilla on selkeä käsitys siitä, mitä kumppanuuksilta haetaan.

Hämeenlinnalaisena yrityksenä Pohjantähti näkyy vahvasti Hämeenlinnan Pallokerhon toiminnassa, pelaahan HPK kotiottelunsa Pohjantähti Areenalla. Golfkentilläkin Pohjantähti on tuttu näky. Muun muassa Aulanko Golfin jäsenet saavat Pohjantähdeltä Hole-in-one-vakuutuksen, joka kattaa positiiviset vahingot eli tarjoilukustannukset holarin sattuessa. Ravi-ihmisille olemme tuttuja muun muassa Pohjantähti Suurmestaruusajoista, jotka ravataan aina elokuussa Teivon raviradalla.

”Pidämme tärkeänä sitä, että meillä on laaja-alaisesti yhteistyökumppaneita. Tuemme kumppanuuksien kautta esimerkiksi junioritoimintaa sekä osallistumme eläinsuojelutyöhön Helsingin Eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Kannamme kortemme kekoon yhteisen hyvän puolesta monessa asiassa”, Kiiliäinen kertoo.

Pohjantähdellä on lisäksi vakuutusliiketoimintaan liittyviä kumppanuuksia, joiden toiminnalle on asetettu raamit yhtiön omassa vastuullisuuspolitiikassa. Henkivakuuttamisessa yhteistyökumppanimme on Aktia Henkivakuutus Oy ja eläkevakuuttamisessa Veritas Eläkevakuutus. Erilaisten vahinkojen hoitoon liittyviä kumppanuuksia on useita. Osa kumppaneista tuottaa terveyspalveluita, kuten Mehiläinen ja Pihlajalinna ja osa operoi korjauspalveluiden parissa, kuten Autoklinikka ja Fonum. Lemmikkieläimiäkään ei ole unohdettu, sillä etäeläinlääkäripalvelu Firstvet on yksi tuoreimmista kumppanuuksistamme.