Esittelyssä vuoden 2023 uudet yhteistyökumppanimme

Olemme solmineet vuodelle 2023 kolme uutta yhteistyökumppanuutta. Kaikki uudet yhteistyökumppanimme tekevät arvokasta työtä paremman huomisen parissa, kukin omalla tavallaan.

Alta löydät yhteistyökumppaniemme sekä yhteistyön tiiviin esittelyn. Yhteistyökumppanimme tulevat vuoden aikana tutuiksi kanavissamme. Pysy mukana!

Budjettihiiri

Budjettihiiri eli Henri Hujala inspiroi ihmisiä luomaan omaa juttuaan puhujakeikkojen ja koulutusten avulla ympäri Suomen. Pohjantähti on Budjettihiiren yläkouluikäisille lanseeraaman Oma talous tutuksi -koulukiertueen kumppani. Kiertueen tavoitteena on innostaa nuoria tarttumaan omiin raha-asioihin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Jokaisella on oikeus puhua ja kuulla puhuttavan rahasta kannustavasti sekä mahdollisuuksien kautta. Hyvät taloustaidot ovat nuoren itsenäistymisen tärkeä palanen. Tasapainossa oleva talous vaikuttaa kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin myös myöhemmissä elämänvaiheissa.

Tutustu Budjettihiireen paremmin budjettihiiri.fi.

Luontoliitto

Luontoliitto on lasten ja nuorten oma luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö, jonka toiminta kattaa koko Suomen. Luontoliitto järjestää suosittuja luontoleirejä ja -kerhoja sekä luo mahdollisuuksia ympäristöpoliittiseen vaikuttamiseen. Vuonna 2023 juhlitaan Luontoliiton 80-vuotista taivalta.

Pohjantähti on Luontoliiton juhlavuoden vastuullisuusyhteistyökumppani ja mukana esimerkiksi Luontoliiton kansainvälisellä ympäristötoimintaleirillä. Pohjantähti tarjoaa Luontoliitolle myös turvallisuuskoulutusta ja -materiaalia.

Lue Luontoliitosta tarkemmin luontoliitto.fi.

SEY eli Suomen eläinsuojelu

SEY eli Suomen eläinsuojelu on Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. SEY on toiminut suomalaisen eläinsuojelun eturintamassa jo yli sadan vuoden ajan. Yhdistyksessä tehdään työtä eläinten puolesta noin 40 jäsenyhdistyksen, 75 eläinsuojeluneuvojan ja 1 000 muun vapaaehtoisen voimin.

SEY ennaltaehkäisee eläinsuojeluongelmia ja auttaa hädässä olevia eläimiä. Lisäksi yhdistys vaikuttaa lainsäädäntöön, viranomaisten toimintaan ja ihmisten asenteisiin. SEY johtaa keskustelua, kouluttaa, kampanjoi ja tiedottaa. Yhdistys tekee ruohonjuuritason työtä jäsenyhdistystensä, eläinsuojeluneuvojiensa sekä muiden yhdistyksen vapaaehtoisten avulla.

Pohjantähti ja SEY tekevät yhteistyötä erityisesti vastuullisen lemmikinomistajuuden puolesta.

Tutustu SEYn toimintaan sey.fi.