Vauvan jalat

Mehiläisen suoralaskutus

Terveys on jokaiselle meistä tärkeä asia. Henkilöasiakkaana saat joustavampaa terveydenhoitoa Pohjantähden ja Mehiläisen suoralaskutuspalvelun avulla. Tarjoamme sinulle helpomman ja nopeamman tavan asioida lääkärissä ja saada terveyteen liittyvät lääkärikäyntisi ja korvausasiasi hoidettua saman tien. Käytössäsi on palvelu, jossa lääkärikäyntien hoitokulut hoituvat suoralaskutuksena, maksat itse vain ensimmäisestä vastaanottokäynnistä omavastuuosuuden ja tarvittavat jatkokäynnit Mehiläinen laskuttaa suoraan Pohjantähdeltä. Helppoa ja kätevää! Saat tiedon suoralaskutuksen onnistumisesta jo ennen vastaanottoa. Palvelu on käytössä vapaaehtoisen, yksilöllisen henkilövakuutuksen osalta silloin, kun kyseessä on vapaa-ajan tapaturma tai sairaus (ei kilpaurheilussa sattunut tapaturma, matkustajavahinko tai ryhmävakuutuksesta korvattava vahinko).

Asiakaspalvelumme neuvoo ja auttaa palveluun ja vakuutusturvaan liittyvissä kysymyksissä numerossa 020 763 4010.

Kun sairastut tai sinulle sattuu tapaturma, toimi näin:

1. Varaa vastaanottoaika Mehiläisestä

Ajanvaraus netissä

  • Varaa lääkärin vastaanottoaika suoraan Mehiläisen nettisivulta. Seuraa nettisivun ohjeita. Jos haluat löytää sinua lähinnä olevan toimipisteen, voit etsiä sen täältä.
    • Maksajatahon kohdalla valitse joko vakuutusyhtiö maksaa käynnin puolestani tai maksan käynnin ensin itse ja haen jälkikäteen korvausta vakuutusyhtiöltä,
    • valitse vakuutusyhtiöksi Pohjantähti
    • täytä ajanvarauksen yhteydessä avautuva esitietolomake
    • vahvista ajanvarauksesi.

Ajanvaraus puhelimitse

  • Soita numeroon 020 763 4051. Puhelu ohjautuu Mehiläisen asiakaspalveluun, jossa sinua palvelee terveydenhuollon ammattilainen. Mehiläisen asiakaspalvelija neuvoo sinua kuinka toimia. Vastaanottoaika varataan puhelun yhteydessä, jolloin asiakaspalvelija täyttää tarvittavat esitiedot puolestasi.

2. Saat tiedon suoralaskutuksesta

  • Ajanvarauksen vahvistamisen jälkeen saat tiedon suoralaskutuksen onnistumisesta tekstiviestinä ilmoittamaasi puhelinnumeroon ennen vastaanottokäyntiä. Tieto suoralaskutusluvasta menee myös Mehiläiselle. Sinun ei tarvitse enää erikseen tehdä erillistä vahinkoilmoitusta tapahtuneesta.
  • Mikäli tietoa suoralaskutuksesta ei ole tullut vastaanottoaikaan mennessä (esim. viikonloput/ päivystysvastaanotto) tai suoralaskutuslupaa ei myönnetä, maksat käyntisi ensin itse ja haet korvauksia OmaPohjantähden kautta. Vahvistamisen jälkeen saat tiedon suoralaskutuksen onnistumisesta tekstiviestinä ilmoittamaasi puhelinnumeroon ennen vastaanottokäyntiä. Tieto suoralaskutusluvasta menee myös Mehiläiselle. Sinun ei tarvitse enää erikseen tehdä erillistä vahinkoilmoitusta tapahtuneesta.
Hoida vakuutusasiasi kätevästi Oma Pohjantähdessä